fredag 4 april 2008

Och så det här med fjärrkontroll

Just nu tror jag att vi har 7 fjärkontroller i vårt "biorum". En radikal decimering måste ske och jag tror jag funnit den ultima lösningen genom Logitechs Universal Remote Harmony One.

Det fina med den här fjärren är förutom att den har en laddingsdocka också kan kopplas upp via usb till nätet och en databas med ca 175000 apparaters "fjärrinställningar. Denna universalmaskin går också att programmera med aktiviteter dvs se på TV startar digtalTVboxen, TV:en och förstärkaranläggningen. Allt detta kan manövreras från en touchscreen eller i mörkret lysande knappar.

Nu är det ju alltid så att jag har en långsiktig plan också. När Harmony One tjänat ut så vet jag redan nu att då skaffar jag mig Toshibas robot Aprilpoco;

Den kommer att vara ett bra komplement till Automower™ Solar Hybrid - robotgräsklipparen som drivs av solljus, Roomba - robotdammsugaren och självklart min Asimo.


1 kommentar:

Roger Ståhl sa...

Håller med om att logitechs harmony är det hittils bästa konceptet.
Skrev om detta i mitt inlägg:
http://rogerstahl.blogspot.com/2007/07/must-have-with-high-wife-acceptance.html

Peter, du har dock en värre version än min :-(