lördag 4 april 2009

Personaliserad cykelhjälm

Jag har på den senaste tiden allt mer fokuserat mig på att införskaffa mig en ny cykel och lagt ner flera timmar på att scanna nätet efter cyklar och förutsättningar runt om ett cykelinnehav. Just nu går jag en inre kamp mellan att köpa mig en elcykel eller en vanlig cykel. Dock kräva båda dessa varianter av cyklar vissa tillbehör.

Eftersom jag kommer att ha en avtagbar dragkrok på min nya bil så har jag identifierat 3 olika leverantörer av cykelhållare för dragkrok där cykelhållaren går att vika undan när man vill komma åt bagaget. Högst upp på önskelistan ligger just nu Westfalias Portilo tätt följd av Thules Euro Classic G5 908.

Och så har vi också frågan om hjälm. Min generation var en hjälmfri generation till och med när vi åkte moppe och jag konstaterar att dagens cykelhjälmar ser för bedrövliga ut. Överraskande upptäckte jag idag Yakkay som ger möjlighet till att personalisera hjälmen att inte se ut som hjälm.

Valet har nu fallit på den model som heter Paris( Den som är nr två i undre raden - sett från vänster) Nu skall den införskaffas.

Inte helt lätt funnen so the surf goes on down to Germany or Denmark.

1 kommentar:

frebro sa...

Cool! Det är mitt företag (Avalon) som ligger bakom produktutvecklingen på hjälmarna. Visste inte att dom gått i produktion dock :)