torsdag 31 maj 2007

Leif och Peter krossade ungtupparna

Torsdagen den 31 maj, 2007 var en bitvis kulen och kall försommardag på Kyssingen Golfklubb.
Denna dag utspelades ett drama i ruffen, på fair way, på greenerna och på utslagsplatserna som, sent på eftermiddagen, slutade i att de mer erfarna och äldre spelarna Leif Carlsson och Peter Tuscher kunde, redan på 16:e hål, stå som segrare över de unga utmanarna Andreas Bollbring och Stefan Göthberg.

Leif och Peter startade som en raket redan på de två första hålen, kom i trubbel på hål 12-14, men visade att de också kunde spela med huvudet och inte bara med klubborna vilket blev förödande för Andreas och Stefan.

När dramat var över kunde man läsa 4 - 0 till Leif och Peters favör. Vinsten var bärgad.

- Vi hade inte väntat oss att det skulle gå så här lätt. Men förstår nu så här i efterhand att vår bättre taktiska förmåga var helt avgörande, sa Leif Carlsson efter att ha hålat ut på Kyssinges 18.e hål.

Det är inte omöjligt att denna prestigematch kommer att upprepas redan till hösten i år. Men först måste det yngre laget få tillfälle att slicka sina sår och bättra på sin spelstrategi. Då först har de möjligtvis en chans mot golfgiganterna Leif Carlsson och Peter Tuscher.

5 kommentarer:

Anonym sa...

..och vad var er oslagbara strategi? *nyfiken*

Anonym sa...

Tror det finns ett par revanschsugna grabbar till hösten!
Funderar just på hur formuleringen hade sett ut om resultatet blvit det omvända? :-)

//Lena

Per sa...

Jag tycker att det hela verkar utagerat nu när de äldre herrarna har krossat ungtupparna i den virtuella golf världen och nu även i den fysiska

Roger Ståhl sa...

Hm, det känns som att det behövs förstärkning i unglaget, jag ska snabbt köpa mig golfset och under sommaren skaffa mig nödvändiga skills. Tyvärr får vi nog vänta tills nästa vår innan jag är spelbar. Vad är det för fel på Biltemas golfset?

Anonym sa...

Grattis Leif och Peter! Jag förstår verkligen er glädje över vinsten. Själv vinner jag inte så ofta men det nästan hände på vår konferens de 30 maj. En av organisatörens spionaktiviteter gick ut på att avslöja alla AA-er på vår enhet. Under mörker skulle vi nämligen gissa på rött och vittvin. Själv svarade jag såklart rätt på direkten och dubbelvann medan de ”oerfarna som missade” blev avslöjade och därmed förlorade. Tala om vinnarglädje när man saknar alkoholkomplex och kan vara sig själv i alla lägen.