fredag 10 juli 2009

Att cykla är nog nödvändigt


Så blev det äntligen av att jag förvärvade mig en cykel. Men det var ingen enkel match. Det var ett krig mellan hjärta och hjärna. Där å ena sida mycket talade för att jag borde köpa en vanlig cykel men där prylgalningen i mig vrålade - "Elassisterad High Tech cykel!"

Hjärnan vann den här gången och det blev en vanlig cykel. Nåväl kanske inte en sådär jättevanlig utan en Capriolo Sunrise monterad i Serbien.

Läser mer om den här.

Ett litet, men kanske viktigt tillägg, är att cykel var billig, så det utesluter inte en elassisterad cykel till nästa sommer. Det gäller alltid "to think one step beyond";-)

3 kommentarer:

3ille sa...

cnygg

Sigge och Ylva sa...

Hej Peter!

Hit kom jag efter att ha följt länk i Google. På sidan två, efter att ha sökt på Elassisterad cykel.

Du verkar fått en framskjuten position som vapendragare för fenomenet.

Sigge, "Klunker biker"

Sara sa...

hej!

bara undrar om du är nöjd med den cykeln, hurdan är kvalitén på märket?

MVH sara