tisdag 15 juli 2008

Plötsligt händer det


Det tog mig lite mer än 3 decenium innan jag gjorde min första hole in one. Nu, idag kl. 1120 ca, 14 år senare var det dags igen. En perfekt wedge gick som ett snöre mot flaggan och nästan stannade till, en 100.dels sekund, på hålkanten för att dramatiskt men ändå bestämt vältra sig ner i hålet.Min andra hole in one var fullbordad.

Platsen för ytterligare en milstolpe i min mångårig relation till golfen var Värnamo Golfklubb, hål 5, par 3 och 126 meter från gul tee. Medspelare och betraktare var Lena Tillman, Rudolf Tuscher och hunden Quinta.

Själva bollen är naturligtvis förevigad digitalt och sparad i min NAS så väl som fysiskt i mitt bollkabinett bland andra speciella golfbollar.

3 kommentarer:

chewa69 sa...

Du har fått en nominering av mig...titta in hos mig så får du se vad det är för nominering. Jag som skriver detta är syrra till Svempa som nog känner väl...

Sigge och Ylva sa...

"Golf (återtog Äldste Medlemmen) är det stora mysteriet. Likt en nyckfull gudinna delar den ut sina håvor med en som det tycks nästan skrattretande brist på metod och urskiljning."
Oss golfare emellan, P.G. Wodehouse

Stefan sa...

Grattis!