måndag 29 september 2008

Newtons gravitationslag motbevisad


Rena empiriska resultat är fortfarande det enda som verkligen gäller som bevis. Nu kan jag också via empirisk forskning vederlägga Newtons gravitationslag.

Efter att ha slagit en gigantisk slice(vilket jag normalt sett inte gör), lyckades jag med en järn 2:a rafsa bollen 15 m ca över ett dike och genom ett snår. För att därefter, som tredje slag, slå en underbar wedge ca 110 m upp till pin.

Bollen slog ned 2 meter framför flaggan och rullade fram för att stanna, hängande, till 2/3 över hålkanten.

Förstummade men golfkunniga betraktare och vittnen var familjen Rosengren med Fido och Lena Tillman med Quinta.

Därmed hävdar jag att Newton är motbevisad.

Jag litar mer på en golfboll än ett engelskt äpple.

1 kommentar:

Lena Tillman sa...

Men hur hade det varit om det varit ett svenskt Björkhaga-äpple?