fredag 27 juli 2007

Beem me up Scotty!

Det går knappt att spela golf, leta svamp gör en genomsur och det är knappt att hunden vill gå ut. Detta var den blötaste sommaren jag kan påminna mig. Slutsatsen är att det är dags att skaffa sig nya hobbies. En nattaktivitet verkar vara lämplig. Detta eftersom att det verkar som om det inte regnar så mycket om nätterna och hösten verkar komma i snabbt antågande redan i juli.
Jag tror därför att jag skall börja med en hobby som kräver mörker och stjärnklar himmel om nätterna. Och som tur är har mitt "gadgetsurfande" satt mig på spåret genom en liten underbar device. En liten GPS:are som är minst sagt sofistikerad och som hjälper till att hitta och lokalisera över 6.000 stjärnor, planeter och konstellationer.
Manicken heter SkyScout och bara med ett klick på "target button" ersätter den många års studier av himlavalvet.

Inga kommentarer: