söndag 8 juli 2007

I vått men inte i torrt


Idag vid pass 0630 när jag gick ut på altanen för att kontrollera vädret inför dagens scramble på Värnamo Golfklubb kunde jag konstatera samma tråkiga och blöta intryck som dagen före.


Men eftersom jag tillhör den konservativa och klassiska skolan av golf fanns det inga invändningar. Det var "on tee" som gällde.


Mina partners Ulf Thelander och Peter Sandén sviktade inte heller och vi fick en trevlig rond tillsammans. En rond som var ömsom vin och ömsom vatten.


En del av dagens behållning, vid sidan av ett trevligt sällskap, var att jag lyckades hålla ned svingtempot. Vilket belönades med ett antal längdmässigt godkända och relativt raka drives. Om än långt inne det finns en djurisk vilja att fläska till bollen med 100%!


Inga kommentarer: