lördag 28 juli 2007

Will you still need me

I morse, mellan skurarna, hann jag gå 9 hål på Värnamo Golfklubb. På hål sju gjorde jag en 5:a och på hål åtta fick jag till par 4. Det var ganska passande resultat på de hålen eftersom idag fyllde jag 54 år.

Före ronden bjöds jag på tårta. En gräddtårta med fyllning och garneringen av skogshallon som Lena plockat strax utanför vår tomt.

Senare, på eftermiddagen, vid den sedvanligt väl arrangerade födelsedagspresentutdelningen förärade Lena mig tavlor på alla mina levande såväl som bortgågna golffavoriter. Alla riktiga golflegender på sitt vis. Det blev självklart böcker också och en ny Sabatier - kniv som gör mitt köksknivset komplett. Ett litet skruvverktyg framdrivet av litiumbatterier blev det också.

Så det är i alla fall så, tror jag, att - "They will still need me when I am 54. Vi får se om det stämmer om 10 år också.

Inga kommentarer: