tisdag 7 augusti 2007

Blinking in The Rain

Ibland så ger det ena det andra. Min blöta semester och mitt intresse för bl a framtida manicker gjorde mig intresserad av hur vi skall få information snabbt och enkelt kring bl a förändring av väderförhållanden i framtiden. Som så mycket annat blir nog behov av sådan information inbyggt i det mesta och vi kommer inte att reflektera över att det finns när vi behöver det. Jämför med el. Vem går omkring och yvs över att el är tillgänglig överallt eller att Internet är åtkomlig mer eller mindre varstans?

Nåväl jag fick vatten på min kvarn när jag hittade detta paraply. Ett paraply vars handtag lyser upp och genom olika färgmönster ger prognoser om vädret. Förslagsvis låter man paraplyet stå med handtaget upp vid dörren, så missar man inte att ta det med sig om det skall regna.

Paraplyet får sin data från www.accuwheather.com. Tyvärr fungerar det inte överallt utan bara där Ambients Infocast Network finns tillgängligt.

Inga kommentarer: