söndag 12 augusti 2007

Otur i golf

Det finns ett gammalt uttryck som säger att har man tur i spel så har man otur i kärlek. Min analogi på detta är otur i golftävling men tur med svampplockning!
Andra ronden i KM H45 startade relativt bra med 6, 4, 5, 5, 3, 4, 6, 4 och 3 = 40 och därmed en klar förbättring mot gårdagens första nio hål. Därefter följde på de nästa nio hålen 3, 4, 14, 6, 5, 5, 4, 4 och 4 = 49. Snacka om osis med 5 bollar i vattnet på hål 12.

När jag kom hem efter detta äventyr gav jag mig ut en sväng i skogen för att kolla in "svampläget" och då drabbades jag av kantarellycka. Så ikväll, trots 10 över par på hål 12, unnar jag mig en välgrillad och tjock bit entrecote, färsk potatis och mängder med smörstekta kantareller.

På något sätt finns även ying och yang i närheten av Värnamo. Speciellt efter det att jag nu också hunnit med att ta ett dopp i Hindsen, stått på en sten med vattnet upp till axlarna och tvättat håret och bara flutit omkring lite grann.

Inga kommentarer: