lördag 11 augusti 2007

Det var värre för Doug

Det är sådana här dagar man faktiskt måste inse att vissa haft det värre. Fylld av tillförsikt efter de senaste veckornas relativt stabila golfspelande peggade jag upp på VmoGK.s första tee. Det var klubbmästerskap Herrar H45 och en hederssak att delta. Målsättningen för dagen var någonstans ned mot 80 i score. Men ödet eller golfgudarna ville inte det idag. Utan istället blev hål 7 rena Harmageddon. 2 bollar försvann mystiskt i semiruffen. Detta resulterade i en 10 och jag kunde aldrig riktigt hämta mig från det.
Efter ronden påminde jag mig om Doug Sanders och hans missade 40 centimetrare (en sk. tiddler) på British Open 1970. Den missen innebar att istället för att vinna The Claret Jug blev Doug tvingade att spela omspel med Jack Nicklaus. Vilken Doug förlorade.

Så det var värre för Doug och i morgon är det 18 nya hål!

Inga kommentarer: