onsdag 1 augusti 2007

Inte bara i Lissabon

Jag såg den första gången för två år sedan på en italiensk restaurang i New York. Jag letade efter den på nätet och lyckades hitta ett företag i Schweiz som hette Parmino. Men fick ingen kontakt med dem och för ett tag sedan frågade jag efter den på NK i Stockholm. Visst, de hade hört talas om den och kunder hade frågat efter den men de visste inte var man kunde köpa den.
Så för ett halvt år sedan lade jag ned projektet att försöka få tag i en sådan.
Men det dom har - det har dom i Helsingborg.
I måndags och tisdags var jag och Lena på besök i Helsingborg hos Lenas föräldrar Einar och Ann-Lisa. Vi passade naturligtvis också på att "tura" och att gå en shoppingrond i Helsingborg.

Jag blev minst sagt häpen när jag av en slump, precis när jag skulle lämna en köksredskapsaffär i centrala Helsingborg, råkade fråga om de hade elektriska uppladningsbara Parmesanrivare och fick till svar;

- Jovisst, men de är jä...gt svåra att få tag i och tar slut nästan så fort jag får in dem!

Inga kommentarer: