måndag 27 augusti 2007

Thumper Persimmon Driver

Ibland bland all high tech och futurism kan man komma att i tanken stanna upp ett tag och fundera över vad som egentligen är kvalitet. Och visst är det så att vissa saker var vackrare, riktigare förr och kanske minst lika bra som dagens produkter.

Den speciella känslan kommer, till och från, över mig när jag står på första tee i min vita piké och ljusgrå slipover av lamull. Jag har precis fiskat upp min kompositspäckade 460 CC driver ur min 25 år gamla läderbag när den känslan gör sig påmind.

Jag tänker ofta på ett citat av Gary Player "- The click of a well-struck drive with a Persimmon driver is the symphony of golf."

När jag sedan har peggat upp bollen på den längsta peg jag kan hitta i mina knälånga kortbyxor och klappar till bollen med min Progen Driver hör jag ett förskräckligt craaaäeeck! För så låter det om denna muterade high tech driver.

Nä, nu få det vara slut med detta. Tillbaka till golfens rötter. Jag måste omedelbart beställa en Thumper Persimmon Driver från Loisville Golf.

1 kommentar:

MaWeRic sa...

Titta där ... nån med samma härliga inställning till golf. Idag köpte jag 3 st persimmon-klubbor för 1700kr (Wilson 1-3-5). Dom är i nyskick. Ska bli kul att testa dom.

Hur har de gått med din Thumper? Köpt nån än?

Ha de bäst // henkan