fredag 3 augusti 2007

Kombinationen är nu komplett

I samband med det tidigare refererade Helsingborgsbesöket hittade jag också den extra driver jag sökt efter. Det Blev en Progen 440CC, 13 gradare, R-shaft. Den skall nu bli följeslagare åt mitt gamla Tommy Armour set, en Bazooka hybrid 2:a, en avlagd sand wedge från pappa Rudolf, och en Ping Anser från 1969.
Den kombinationen tänkte jag ta med mig upp till Stockholm för att ha ett set lätt tillgängligt för eventuellt höstspel, med kollegor, runt om Stockholm.

Eftersom jag sedan sent 1970:tal använder, till mitt normala set, en 5" bärbag i läder från Burton så skulle jag gärna se att mitt "Stockholmsset" härbärgerade i en 4" läderbärbag av karaktären pencil eller motsvarande storlek. Hittade en sådan på nätet, men i USA, och firman där levererade inte till Europa.

Försöker nu därför övertala Kallfeldts läder i Nissafors att sy en sådan till mig. Vi får ser hur det går. Under tiden lär jag få använda en väl använd nylonbärbag jag köpte i San Francisco 1989 för att transportera ett Daiwa Set åt Rudolf till Sverige.

Inga kommentarer: